IFA Paris İstanbul ve BAUSEM ortak iş birliği ile oluşturulan "Lüks Marka Oluşturma ve Moda" konulu webinar 25 Mayıs Salı günü gerçekleşti. ELLE Moda Dergisi Yazı İşleri Müdürü Suzan Yurdacan, Beymen Satın Alma Yöneticisi Tuğçe Kaya, Victoria's Secret Görsel Yöneticisi Damla Aktar ve Tasarımcı/ Influencer Tuvana Büyükçınar'ın konuk olduğu ve 190 kişinin katılımıyla gerçekleşen webinar moda ve lüks severler tarafından yoğun ilgi gördü.
IFA Paris İstanbul Kurucusu ve Yöneticisi, aynı zamanda IFA Paris Grup Yönetim Kurulu Üyesi olan Adile Cretallaz ile BAUSEM Direktörü Dr. Öğr. Üyesi Elif Çetin yapılan iş birliği hakkında aynı vizyon ile yol aldıklarını ve aynı global bakış açısıyla hareket etmelerinin her iki kurum için de çok kıymetli olduğunu belirttiler. Yapılan iş birliğinin katkılarıyla IFA Paris İstanbul'un Bahçeşehir Üniversitesi ve BAUSEM’in moda alanındaki gelişimine destek olacağına ve gerekli eğitimleri sunacağına, aynı şekilde Bahçeşehir Üniversitesi’nin Türkiye’deki sayılı üniversitelerden biri olması, kaliteli eğitimi ve güçlü akademik kadrosuyla sağladığı vizyonu ile Türkiye’de ve uluslararası her alanda IFA Paris İstanbul'un sergilediği duruşu sağlamlaştıracağına inandıklarını dile getirdiler. Ortak eğitimlerden bahseden IFA Paris İstanbul Akademik Direktörü İpek Artuz ise endüstrinin moda alanındaki ihtiyaçlarına yön veren IFA Paris İstanbul’un Türkiye’de olmasının üretim ve yaratıcı endüstri açısından da önemli olduğunu vurguladı. Ayrıca Bahçeşehir Üniversitesi'nin teknolojiye olan bakış acısının IFA Paris İstanbul’un moda endüstrisindeki teknolojiye bakış açısıyla paralel olduğunu belirtti.
Konukların "Lüks Marka Oluşturma ve Moda" hakkında bilgi ve tecrübelerini aktardığı webinarda ELLE Moda Dergisi Yazı İşleri Müdürü Suzan Yurdacan "Pandemiyle birlikte moda dünyası kendisini sorguladı. Buna bağlı olarak çok daha etik, bilinçli ve çok daha duyarlı üretim sunmak için çalışılıyor. Biz de dergimize bu konuları yansıtıyoruz, yani sadece moda ve trendleri işlemiyoruz. Lüks kavramı da yine pandemi dönemine bağlı olarak değişti. Lüks deyince en pahalı ve en zor ulaşılan akla gelirdi. Aslında duygu ve tecrübeyle de ilgili olduğunu anlamış olduk" dedi. Pandemiyle beraber dergicilikte yapmayı özledikleri şeylerden bahseden Yurdacan, "Yüz yüze röportaj yapmayı, maskesiz ve test olmadan yaptığımız çekimleri, ofiste ekran karşısında ekiple yorum yapmayı özledik ve en çok da ELLE etkinliklerini özledik” diyerek duygularını katılımcılarla paylaştı.
Lüks Marka Oluşturma konusunda kendi oluşturduğu Tuvanam ve diğer alt markaların oluşma sürecinden bahseden Tuvana Büyükçınar ise "Çocukluğumdan beri yaratmayı ve çalışmayı çok sevdim. Benim bu noktaya gelmemde en yakın arkadaşım disiplin ve çok isteme duygusuydu. Türkiye’deki moda alanındaki tekdüzelikten yola çıkarak ülkeye yeni bir şeyler getirmek istedim ve A46’yı kurduk. Yurtdışındaki edindiğim tecrübelerden ve yaptığım satın almalardan edindiğim tecrübelerle bir koleksiyon nasıl yapılır ve hangi ülkeler hangi ürünleri talep ediyor gibi konularda çok fazla deneyim şansım oldu ve Türkiye’ye bir çok lüks markayı A46 ile getirmeye başladık. Fakat bu nedenle ülkemizde global anlamda işlere imza atan Vakko, Beymen gibi markaların ağına takıldık ve bu isimlerle marka savaşına girdik. Bunun sonucunda ilk koleksiyonumla 2005'te Paris moda haftasına katıldım ve moda serüvenim böylece başlamış oldu. Böylece ülkenin belki de en renkli mağazasını oluşturarak pazar payında ciddi bir yer sahibi olduk. Farklı vizyon ve farklı tasarım ile sürekli gözlem ve disiplin de bir araya gelince markalaşma konusunda pazarda yerinizi alıyorsunuz. Kalite ve özgün olmak çok önemli. Markalarım lüks marka adı altında yer alıyor. Kendinizi iyi hissettiğiniz her şey lükstür diyoruz. Kullandığımız iyi boya, lokasyon, servis kalitesi ve iyi ürün kullanmak gibi birçok faktör bizi lükse taşıdı" diyerek markalaşma ve lüks marka olma serüvenini anlattı.
Türkiye için lükse ve markalaşma adına globalde ve lokalde geniş tecrübe kazandıran Beymen markasının başarısının sırrını anlatan Beymen Satın Alma Yöneticisi Tuğçe Kaya “İşini çok fazla benimseyen ve sahip çıkan bir ekibe sahibiz. Aynı zamanda değişime çok hızlı tepki veren ve uyum sağlayan bir markayız. Bu iki olgu birleşince başarı ortaya çıkıyor" dedi. Pandemi sürecinin Beymen'deki, yansımalarından bahseden Kaya "Pandeminin Beymen'in markalaşma sürecine de etkisi oldu. Her şey dijitale döndü ürünlerin çoğu dijitale taşındı. Kumaşa dokunmanın kıymeti arttı. Farkındalıklar gelişti, moda ve lüks alanında satın alma bilinci oluştu. Tüketici aldığı şeyi sorgulamaya başladı. Bu nedenle marka olarak kendimizi sürekli güncel tutmak zorundayız” dedi.
Altına güzel ve özel duygular gizlemiş bir marka olan Victoria’s Secret’ın Görsel Yöneticisi Damla Aktar ise lüks ve marka adına “Victoria’s Secret zamanında kadınların düz beyaz iç çamaşırı giymek yerine Kraliçe Victoria dönemindeki şaşaadan ve lüksten ilham alan ve hikayesi olan bir marka. Lüks marka yaratmak bir kültür. Daha logosunu görür görmez o mesajı hissediyoruz. Müşteriye sunduğu somut ürünün dışında duygu ve deneyim ve diğer her şey bir bütün aslında. Bir hayali pazarlamak gibi diyebiliriz. O tutku olmadan o marka da lüks de olmuyor" diyerek markayla bütünleşmiş defilelerinin dünyada değişen trendlere uygun olarak dijital platformlarda Victoria’s Secret marka severleri bekleyen sürprizler olacağını duyurdu.